BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 7, 2010

Nikmat Dunia

Alangkah indahnya hidup ini,
Segala-galanya telah ku miliki,
Kekayaan, kebahagiaan, kesihatan, malah kemewahan,
Apa lagi yang belum ku kecapi,
Subhanallah,
Sungguh agungnya kuasa ilahi.
 
Namun,
Betapa sedikit aku mengingati-Nya,
Terlalu banyak pula aku terleka olehnya,
Ya Allah,
Betapa hinanya aku di hadapan-Mu.
 
Ya Allah Ya Rabbi,
Aku tak layak untuk syurga-Mu,
Namun tak sanggup aku,
Terjerumus ke lembah neraka-Mu.

 
Bimbinglah aku Ya Rabbi,
Jangan kau biar aku terleka,
Dek kesenangan dunia yang sementara,
Jangan kau biar aku terpana,
Dengan nafsu dunia yang fana,
Jangan kau ganti nikmat selamanya di sana,
Dengan nikmat di sini yang seketika.
 
Semoga,
Aku menjadi orang yang bertakwa,
Serta terus istiqamah di atas jalan-Nya,
Mengejar JANNAH di sana,
Kerana itulah kebahagiaan yang sebenar-benarnya.

0 comments: